Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

söndag 21 november 2010

Några filmer på Bayliez

Ni får vinkla huvudet lite på sned =), Lyckas inte att vända filmen...
Bayliez sätter här på vattenkranen och stänger sedan av vattnet igen!



Här sätter Bayliez muggar i varandra. Den sista minsta rackarn fastnar på hakan så den får ett nytt försök att komma på plats! Fantastisk finmotorik och "arbete för tungan".


Här spolar Bayliez på toaletten. Tryckknapp som han trycker med nosen på. Om det är en knopp som ska dras så drar han upp den. (Ni får vrida lite på huvudet här med)


Här kör vi ringar på en pinne. Vill man avancera ytterligare så lägger man ut alla ringarna så hunden får välja störst - mindre på egen hand.



5 kommentarer:

Cecilia sa...

Världens sötaste och duktigaste pappa!! Ge honom en bamse kram från oss!!

Ragnhild B. sa...

Så kjempefint! Virkelig moro å se. Nå kan jeg angre på at jeg ikke har spart på lekene fra da ungene var små. Men det kan jo bli julegaver til de firbente! Nå ble jeg inspirert til nye aktiviteter!

Cathrine Jonsson sa...

Tack! Så snälla ni är! Roligt att få inspirera!
Lycka till med inlärningen. Det är den tiden som tröttar och ger ett fint samarbete. Sen kommer bonusen att få visa upp vad de lärt sig.

Anki och tjejerna sa...

Jösses vad duktig han är! Och vilken duktig tränare till matte han har! Så roligt att du lägger ut filmerna och låter oss få njuta av vad han lärt sig! Jag har prenumererat på din blogg via RSS feeds, men tydligen så dyker en del av bloggarna jag gjort det med bara upp i min Live mail, så jag har missat dina uppdateringar :( Men nu har jag provat lägga dem i googel readern, så får vi se om inläggen dyker upp rätt!

Lena & tussarna sa...

Men vad roligt att få se nästan "live" vad duktiga ni är!
Nog är ni en inspirationskälla allt!

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz